torsdag 10 november 2011

Om tystnaden var min sång, skulle världen vara annorlunda?

Jag står här, skriker!
Skulle min röst göra skillnad frågar jag mej
Jag kan inte skrika så högt förstår ni.
Blir mest ett pip, eller jämmer.
Ett irriterande gnissel som bara ger huvudvärk..
Surr surr kanske är det så det låter. viftar o sparkar också, gestakulerar vilt, men ingen ser... För jag är så väldigt liten som ni förstår, så väldigt, väldigt liten!

Till sist blir jag trött så trött. Orkar inte mer, det är ju så meningslöst. Ingen ser och hör ju lilla lilla mej.
Jag är ju så väldigt liten

Men vad skulle hända om vi vore flera?
Om alla vi som är så väldigt små skulle pipa lite tillsammans, kanske till och med säga nej.!!! Eller ja också för den delen... Men säga nånting åtminstone inte bara tystnad
Tystnad

Gör din röst hörd, jag hjälper dej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar