fredag 2 december 2011

En adventskalender; lucka 2

Berätta om...

..staden jag bor i...är stor, kraftfull och lite läskig, överallt finns höga gamla hus som är mjukt rosa, orange, gula och bruna också. Här och där sticker ett modernt hus upp mot himlen i en kontrasterande färg. Kullersten och asfalt är vanligt. Människor här är stressade, hippa och snygga. När vi går upp från tunnelbanan vid Åhléns city, vid Drottninggatan, så brukar känna ett pirr, pulsen liksom, typ att allt är möjligt och jag är fri ( här stod jag på min möhippa och sjöng Whitney Hustons ; I Will always love you, acapella, måste poängtera att jag är ingen sångare!) Hahaha !!!!

Min favorit grej att göra på sommaren är att ha picknick i någon av stadens vackra parker med lite bubbel såklart, eller gå en vintage runda på söder och sedan ta färjan över från Slussen till Moderna ( när jag vill vara kulturell) eller så åker jag vidare till djurgården, och tittar på människor och sitter lite i gräset. På kvällen träffar jag vänner och dansar hela natten.

På vintern blir allting så vitt (förhoppningsvis) och det är små lampor och juldekorationer överallt. Då kan man åka skridskor i Kungsträdgården och dricka choklad (ibland spelar musikanter där), sedan kan man gå på julmarknad i Gamla Stan och dricka glögg och titta på NK's julskyltning såklart.. Åh jag älskar dej Stockholm!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar