söndag 4 december 2011

Lucka nr 4, Berätta om någon som du beundrar

Den här var svår... jag beundrar så många! Ofta beundrar jag människor i vardagen. Tex när man möter människor som vågar vara den dom vill vara. Som går mot strömmen.Som kämpar mot alla odds.
Det behöver inte vara storslagna saker, utan bara i vardagen. Modiga människor som gör saker dom inte törs. Men dom vill, så dom gör. När man bryr sej om varandra.
Men här är i varje fall några som jag beundrar



Chaim Soutine, Jag tycker han gör underbara målningar, särskilt porträtten.



Pablo Picasso, målningarna från den rosa och blå perioden


Lars Lerin, för hans enorma förmåga att förmedla mörker








Det var bara några av dom som jag beundrar.



(Tyvärr har jag inga källor kvar till bilderna, måste bli bättre på det )





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar