lördag 3 december 2011

Lucka nr 3



Berätta om........Min bästa vän...


Jag minns första gången jag såg dej! Det var på en hemmafest i Pershagen.. Jag hade vågat mej dit själv, nu var det slut på småstads fasonerna, tänkte jag. Det var hösten när jag fyllde sjutton, jag hade bestämt mej för att vara fri, nu skulle jag vara den jag ville vara. Jag minns att jag tyckte att du verkade så cool när du dansade fram till sofforna där jag satt och försökte samla mod till att prata med nån. Du verkade så obekymrad, rött långt, långt med kort lugg, och en vit klänning med bruna sextiotals medaljonger och turkosa strumbuxor. Avskavt rött nagelack och massor med tjock eyeliner. Åh vad jag ville vara din vän, och det blev jag oxå.

Och när vi blev arton båda två och började gå ut och dansa ( vi hade ju försökt länge men dom trodde aldrig på att vi var arton) men nu var vi det, haha! När vi gjorde iordning oss lyssnade vi alltid på soundtracket till Reality Bites. Sminkade oss i timmar med färgglatt smink från make up store, köpt för en dyr peng. Sen dansade vi hela nätterna och gick hem barfota, skrattandes.

Vi brukar ju sjunga tillsammans, eller rättare sagt du sjunger vackert, jag hänger med. Helst sånger från Disney, Astrid Lindgren eller svenska visor.

Ibland träffas vi och pysslar, stickar och målar samtidigt som vi kollar på film och du berättar allt om Harry Potter, du älskar böckerna och jag ( bli inte arga alla Harry Potter fans) har inte riktigt fastnat för dom men jag tycker om filmerna!

Du har alltid helt galna kläder i alla möjliga färger, är helt bäst på att matcha, mönster och mycket, mycket av allt ska det vara.







Vi har ju planerat hur det ska vara när vi blir gamla tanter på hemmet.. Jag ska ha sockervaddsrosa hår, ditt ska vara guldgult och sen ska vi sitta brevid varandra och sticka, dricka sherry eller nån annan gammeldryck. Bli lite lätt på pickalurven och ha rullstolsrace så papiljotterna flyger. Äta choklad hela dagarna. Använda klänningar i alla de färger och tjocka strumpbyxor.

Du är min bästa vän Evelina


Det här är min lucka nr 3 i fina  Emilys Adventskalender, imorgon skriver jag om En person jag beundrar...

Tyvärr minns jag ingen av källorna till bilderna och min fina Evelina vill inte vara med på bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar