söndag 18 december 2011

Lucka nr 18, Berätta om en plats du absolut vill besöka innan du dör

Jag har liksom en drömresa jag vill göra.

Den börjar i Ryssland, där vill jag ta Transsibiriska järnvägen till Kina sen vidare till min resas stora mål nämligen Japan. Jag vill lukta på blommande körsbärsträd. Gå i perfekt balanserade parker. Uppleva Tokyo. Resa runt i landet och se människor låna en främmande axel för att ta en tupplur på väg hem ifrån jobbet. Bo i små fiskebyar. Äta fisk (som man dör av om man inte skär den på rätt sätt) och annan god mat. Besöka fridfulla tempel och se den vackra naturen. Gå en kurs i japanskt måleri. uppleva det traditionellt gamla och samtidigt toppmoderna Japan. Och massor med historia ...Jag vill åka nu!!!


 Länk till bildkällan hittar du här

2 kommentarer:

  1. Åh, jag drömmer också om Transsibiriska! Skulle vara så underbart att få åka ju.

    SvaraRadera
  2. Ja eller hur!!!! Vi åker nu haha!!!

    SvaraRadera