onsdag 7 december 2011

Lucka nr 7, Berätta om ett av dina favoritfotografier

Det är dags att öppna lucka nummer sju. Och bakom den har vi ett fotografi som togs för åttiotvå år sedan. I en stad som heter Penang år 1929. Det är min farmor och farfars bröllopsfotografi.

 Min farfar gick tyvärr bort för länge sedan. Men min farmor lever och är helt otrolig, hon fyllde hundra år i år. Och ser ut som en liten Ewok* (om du vill veta vad en Ewok är så kolla upp Star Wars) Hon bor i ett Turkost hus. Hon kan vika pappers Tranor på en fjärs och har händer lena som marmor. För mej är kortet magiskt och berättar om en svunnen tid. Det är nött och är klistrat på hård kartong (man gjorde så på den tiden med korten, som en slags ram kan man säga)  Jag fullkomligt älskar det här fotografiet och det är ett av mina många favoriter... Jag har många! Men dom får jag berätta om någon annan gång.








2 kommentarer:

  1. How interesting to see a wedding photo from a country other than your own(Malaysia?). And also one that is very old. The expressions are characteristic of many old wedding photos I've seen(http://2.bp.blogspot.com/-OhFzBGExE9w/TgUeZgqW1bI/AAAAAAAAE20/JzLFtCCIVmY/s1600/vintage-wedding-1920.jpg). Not many people smiled. Hehe. Thanks for sharing!

    SvaraRadera
  2. Aww thanks, my pleasure!I loved the linked photo... Yeah It`s from Malaysia. It`s my grandparents. I don`t think they where allowed to smile heh..heh
    xox

    SvaraRadera