söndag 4 december 2011

Jag hittade nått där underst och det gnistrade och glimmade

Igår när jag var på lite loppisar så hittade jag några skatter som jag tänkte visa för er...
En glittrig grå virkad krona, som man kan ha som julprynad eller hårdekoration eller i ett stilleben eller i en hemlig låda med vackra saker. Tänk att den låg nedtryckt i en korg med band och annat tjafs och bara kostade en tia, handarbete uppskattas verkligen inte nuförtiden.
Den här fantastiska väskan kunde jag bara inte motstå. Först tänkte jag ha den som ett pennfodral men det är den ju för fin för. Så nu tänkte jag ge bort den i julklapp till någon och fylla med fina små saker. tänka vad man kan hitta för en tjuga.
Här har vi kronan igen.Jag har inte riktigt lärt mej det här med blogspot så bilderna blir tyvärr lite huller om buller men ha tålamod!!!
Så här kan man ju tex fylla väskan.
Jo visst ja. Jag hittade även en Pippi bok från 1962 och en handvirkad tomte som kan hänga i granen. Boken ska få bo i barnens rum
Har ni några bra julklapps tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar